Få et stærkt bækken

De fleste mennesker ved, at en stærk bækkenbund kan skabes ved at lave bækkenbundsøvelser, men det er langt fra alle, som får det gjort. Bækkenbundsøvelser er kedelige og nemme at springe over, men her får du nogle tips til, hvordan du får klaret øvelserne alligevel.

Læs mere om bækkenbundsøvelser på https://empelvic.dk/baekkenbundsoevelser/.

Øvelse gør mester

Start stille og roligt op. Det skal være så overskueligt som muligt, så start gerne med en enkelt øvelse. Det kan være 3 gange 10 sekunder, mens du står op og laver mad, og der er noget ventetid, hvor det normalt er telefonen, du griber ud efter som det første. På den måde kommer du i gang og får indarbejdet en vis regelmæssighed, idet der skal laves mad om ikke hver dag så adskillige dage om ugen hver uge. Har du tendens til at glemme det, så sæt en påmindelse på telefonen, så du husker det næste gang, du skal lave mad. Det er vigtigt at gøre øvelserne til en vane.

Langsomt, men sikkert kan du klare mere og mere og lave flere øvelser. Det kan også være, du vil udvide med at lave siddende bækkenbundsøvelser, mens du sidder i sofaen, lige inden du starter med at se TV. Igen gælder det om at starte ud med noget simpelt, så det ikke bliver for overvældende. Og sæt gerne en påmindelse på telefonen, så du husker det. Efterhånden bliver bækkenbundsøvelserne fast integreret i din hverdag, og så kan du fjerne påmindelsen igen, men indtil da kan det være nødvendigt.

Hvis du har tendens til at komme til at tisse en smule eller slå en prut ret let, vil du hurtigt kunne mærke, at din bækkenbund bliver stærkere af øvelserne. Det er en rar fornemmelse, og så der det motiverende i forhold til at blive ved med at lave øvelserne, selvom de stadig er kedelige.

admin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *